Széchenyi István Egyetem, Győr

Széchenyi István Egyetem, Győr

Az Európai Unió Leonardo da Vinci Mobilitási Programja

Tempus Közalapítvány

Londoni gyakorlat, záróbeszámoló

2014.05.19. 15:39 leonardo.sze

Mózes ÁdámForbes Massie, London, 2013.11.04 - 2014.05.02.

Iroda

A gyakorlatomat Londonban, a Forbes Massie látványtervező irodában töltöttem. Számos sikertelen próbálkozás után tőlük kaptam az első pozitív visszajelzést a portfóliómra, és gondoltam mivel érdekel a téma, kipróbálom magam benne. Skype interjún keresztül tudott a főnök egy kicsit jobban megismerni mielőtt kiutaztam volna. Már elsőre szimpatikus volt a személye. A cég 2003-ban Aberdeenben alakult, de 2009-ben Londonba helyezte át a székhelyét. A Forbes számos neves építészirodával van munkakapcsolatban, mint a Foster and Partners, John Pawson, Schmidt Hammer Lassen, Duggan Morris. Olyan terveken dolgoznak, amik számomra is szimpatikus építészetet képviselnek. A stúdió nem feltétlenül a fotórealisztikusságot tartja a legfontosabbnak, inkább arra fekteti a hangsúlyt, hogy a kép átadja a terv sugallta hangulatot és mondanivalót.

irodam.jpg

Munka

Érkezésem napján egyből bele kellett vetnem magam a munkába, egy sanghaji projekten dolgozott éppen a főnök. Próbáltam felvenni a ritmust és a munkamódszert, amit bizonyítottan bevált már a cégnél. Ez kezdetben okozott némi nehézséget, mivel más programmal dolgoztam korábban. Szép lassan megismertem a fortélyokat, amiktől egyedi hatásúak a képei. Ahogy bizonyítottam, egyre inkább betekintést engedett a cég stratégiájába, és egyre közvetlenebb viszony alakul ki köztünk. Ő volt az első biztos pontom Londonban. Kicsi volt a csapat, így könnyebb volt a beilleszkedés. Azóta bővül a létszám. Olyan emberekre van szükség a csapatban, akikre a művészi és technikai érzek mellett emberi oldalon is lehet számítani. Londonban a gombaszerű növekvés teljesen megszokott, rengeteg az új épület. Jó volt látni egy jól működő csapat erejét, így sokkal egyszerűbben teljesíthetőek a határidők. Persze azért stresszhelyzet és nehézségek akadnak így is bőven, de próbálok erős maradni. Az hogy megbecsülnek, számítanak rám mindig energiát ad és frissült erővel állok az újabb kihívások elé.

render1m.jpg

render2m.jpg

A legfontosabb dolog, amit a munka vizuális oldala mellett megtanultam, hogy hogyan szervezzem meg egy projekt lefolyását, hogy osszam be az időmet és az iroda humánerőforrásait, illetve hogy hogyan kommunikáljak a megbízókkal. Mivel élvezem ezt csinálni, illetve megszerettem a csapatot, úgy döntöttem, hogy egy ideig szeretnék maradni a cégnél. A munka sok kihívást tartogat, sok érdekes embert ismerhetek meg, illetve önbizalmat is szerezhetek a karrieremhez.

render3m.jpg

Volt egy időszak amikor a Duggan Morris Architects-nél egy irodán belül dolgoztunk, sok volt a közös projekt, így sokkal egyszerűbb volt egyeztetni a változásokat. Mivel szinte együtt éltünk velük, péntekenként projekt beszámolókon vettünk rész, elég jól megismertem őket. Az építészet, amit képviselnek, a munkatársak, az iroda és a főnök is nagyon szimpatikusak voltak. Azt hiszem hasonló irodában tudnám elképzelni magam a későbbiekben. Mindig is a művészi és a kreatív oldala érdekelt jobban az építészetnek, és ez az a típusú iroda, ahol ez felszínre törhet.

render4m.jpg

Duggan Morrisnak készített látványtervek

London

Londonra sosem úgy tekintettem, mint a leginkább vágyott úti célra, de a kint létem alatt megszerettem az előnyeivel és a hátrányaival együtt. A legfontosabb, ami megfogott a sokszínűsége, minden kerület tartogat valami újdonságot. Mint a legtöbb nagyváros, London is rengeteg szórakozási és kulturális lehetőséget biztosít. Az angolok mentalitásából is sokat lehet tanulni, sokkal egyszerűbb, letisztultabb az észjárásuk, ezáltal szerintem hatékonyabb teljesítményt lehet elérni.

london1m.jpg

Közben a konkrét építészeti tervezést sem hanyagolom, jelenleg is egy pályázaton dolgozunk az egyik kollégámmal, aki szintén építész. Illetve korábban egy másikkal London elhagyatott tereit revitalizáló ötletpályázaton vettünk részt. Hétvégente, ha tehetem London tágabb környezetet is célba szoktam venni. Nagyon könnyen megközelíthető a tengerpart, illetve akad egy két gyönyörű város is a közelben. Bristol tetszett eddig a leginkább. A kollégákkal, illetve azzal a pár magyar ismerőssel szoktam találkozni, akit innen vagy otthonról ismertem meg. Mivel sok magyar el Londonban, gyakran szerveznek magyar koncerteket, programokat a városban, ez sokszor jól tud jönni a honvágy csillapítása érdekében.

london2m.jpg

Szeretném megköszönni a Leonardo programnak, hogy támogatást nyújtott a gyakorlat ideje alatt. És mindenkinek ajánlom a külföldi gyakornoki tapasztalatszerzést. A munkatapasztalat megszerzése mellett nagyon jó önismereti tréning is lehet.

komment

Címkék: határtalan építészet 3 mózes ádám forbes massie

süti beállítások módosítása